Školička

9:30 - 11:30 je celoročně (mimo státní svátky) připraven program pro děti od 1 roku do 6 let.
Rodiče dětí mohou a nemusí být přítomni po dobu pobytu dítěte.
Podporujeme rodinu.
Pitný režim je zajištěn.
Strava pouze po dohodě

Přihlášení: 
- osobně - 1. den v měsíci máme den otevřených dveří 
- e-mailem dobrunka@dobrunka.cz 

Umožňujeme ve Školičce vstup za hotové i vstup na členskou kartu.
- Vstup za hotové: 
jednorázový pobyt 130,- Kč na 2 hodiny
- Vstup na členskou kartu: 
10 vstupů 800,- Kč (80,- Kč za jeden vstup na 2 hodiny) 
Členská karta platí 90 dnů ode dne vydání. Toto rozhodnutí platí u členských karet, vydaných po 10. 4. 2024
- Uzavřít dohodu na měsíc. (Platí pro členy Klubu pro děti)
20 dnů 1000,- Kč
Postaráme se o děti bez rodičů od pondělí do pátku 
- Uzavřít dohodu o pobytu na celý kalendářní rok. (Platí pro členy Klubu pro děti)
Cena dohodou
Hlídání dětí dle potřeby
 

Aktivity ve Školičce:
9:30 Příchod dětí a hraní s hračkami
10:00 Pozdrav
10:15 Pohybové činnosti
10::30 Hlavní zaměstnání (hry, říkadla, písničky, dílničky)
11:15 Úklid hraček
11:30 Rozloučení

Jak vedeme dítě?
 EDUCARE - vedení vpřed 
*Rozvíjíme stejnoměrně zrak, sluch, čich, chuť a hmat.
*Pokud se nám nedaří rovnoměrný rozvoj dítěte, doporučíme návštěvu klinického psychologa či dětské fyzioterapeutky. (nerozumíme všemu)
*Respektujeme potřeby dítěte, vyžadujeme respekt od dítěte.
*Děti si v malém počtu (asi 5 dětí)  zvykají na kolektiv. 
*Věnujeme se pohybu, řeči, zpěvu, grafomotorice, barvocitu, hrubé motorice, jemné motorice, socializaci…..

Našimi aktivitami předcházíme možnému vzniku ADHD. 

Přední psychologové napsali:
Jaroslav Šturma: „Dětem s dobrým nadáním ztěžovali školní uplatnění, takže tyto děti, ačkoliv třeba byly i nadprůměrně nadané, tak ve škole propadaly. Obvykle se o těch dětech hovoří pod zkratkou ADHD, děti s poruchami soustředění, pozornosti, s neklidem,“ vysvětluje dětský psycholog Jaroslav Šturma.

Zdeněk Matějček: „Škola má být jakousi dobrodružnou výpravou za poznáním, a nikoliv nějakým lopotným shledáváním známek a dobýváním dobrého vysvědčení,“ upozorňoval Zdeněk Matějček.

Rozvoj řeči u dětí od 2 do 5 let

Podle odborníků je pro rozvoj řeči nejdůležitější období právě ve věku 2 až 5 let. Dítě poslouchá, pozoruje a napodobuje řeč. V období od 2 do 5 let dbáme především na pečlivou výslovnost.

Vhodnou formou pro naučení správné výslovnosti jsou básničky a písničky.

Pokud dítě ve 4 letech nevyslovuje správně, poraďte se s odborníkem.

 

Říkanka při obouvání

Kovej, kovej, kováříčku,
okovej mi mou nožičku.
Okovej ji hezky, 
dám ti čtyři šestky.
Okovej je obě,
zaplatím já tobě.
Okovej je ze zlata,
dám ti za ně kůzlata.
Okovej je ještě dnes,
nepřišli jsme bez peněz.

Povídání před spaním

Halí, belí, koně v zelí
a hříbátka v petrželí.
A kravěnky jak panenky
šly se koiupat do voděnky.
Halí, belí, kočka v zelí
a pes v koši,
on ju straší.
Kočička se polekala,
ven okénkem utíkala.



Rozvoj hrubé motoriky:

Meleme, meleme kávu 
pro dědka a bábu.
Jedno zrnko pryč.

Až zmizí všechny ruce, tak se sloka změní:

Meleme, meleme kávu
pro dědka a bábu.
Jedno zrnko pryč
a už není nic.

Barvocit a vnímání barev

Vzhledem k tomu, že se věnujeme dětem již od 6 týdnů, nevíme, jak které dítě vnímá barvy. Vedeme aktivity spolu s rodiči, zaměřené zprvu na bílou a černou barvu. Později přidáváme postupně základní barvy: červenou, žlutou a modrou. Až umí dítě používat barvy v běžném prostředí, přidáváme zelenou,, oranžovou, fialovou a hnědou.

 

Copyright © 2022 dobrunka.cz | Webdesign: Tvorba web stránek - IR-webdesign